Appen SSG On site utökas med ny funktionalitet

Den nya tjänsten erbjuder bland annat en elektronisk personalliggare och skapar överblick över pågående, avslutade och planerade projekt.  Foto: SSG Standard Solutions Group

Kommunikationsappen SSG On site från SSG Standard Solutions Group, som används av ett drygt hundratal industrianläggningar i flera länder, har utökats med en ny funktionalitet, Project Staffing. Project Staffing erbjuder bland annat en elektronisk personalliggare och skapar överblick över pågående, avslutade och planerade projekt.  

– Det handlar återigen om att samla all relevant information på samma plats. Eftersom utföraren och entreprenören redan ges tillgång till grundläggande information, säkerhetsinformation, nyheter, digitala arbetstillstånd så var det logiskt att de även ska kunna checka in och ut, allmänt eller kopplat mot ett bygganläggningsprojekt och således en personalliggare. Allt för att underlätta i vardagen, säger Markus Sjöholm, produktchef för SSG On site.

Appen SSG On site har funnits sedan 2018 och nyttjas inom en rad olika branscher, exempelvis gruvindustri, papper- och massaindustri, energi, läkemedel och livsmedel.

Tjänsten innehåller bland annat säkerhetsinformation, nyheter, kartor, larmnummer och kontakter.