Rototilt digitaliserar sin försäljning

Rototilt släpper en digital produktguide. Foto: Rototilt

Rototilt släpper en digital produktguide som matchar kundens grävmaskin mot Rototilts tiltrotatorer och övriga produkterbjudande.

– Det är en smart lösning som gör det enklare för kunden att välja rätt produkt och komma i kontakt med rätt återförsäljare, berättar Per Väppling, Marknads- och försäljningschef hos Rototilt.

Produktguiden är ett digital verktyg anpassat för slutanvändarna men även för Rototilts återförsäljare som enkelt kan se vilka av Rototilt produkter som passar ihop med en viss grävmaskinsmodell.

– Våra många tillval och tillbehör har drivit fram behovet av att på ett översiktligt sätt få bild över vilka kombinationer som är möjliga att få på sin tiltrotator i kombination med sin grävmaskin. Med denna guide kan kunderna enkelt hitta matchande produkter.Vi tror att detta är ett bra redskap som underlättar för både maskinköparen och återförsäljaren i köpprocessen, säger Väppling.

Rototilt går live på rototilt.com med den första versionen av Produktguiden onsdag 16/10.

– Det ligger ett rejält arbete bakom detta då mycket data och olika beroenden döljs bakom resultatet. Vi ser fram emot att fortsätta utvecklingen av denna guide för att göra det ännu enklare att köpa våra produkter, avslutar Väppling.

All försäljning fortsätter som tidigare att ske via Rototilts lokala återförsäljare.