Prebona erhåller en uppstartsorder om drygt 800 kronorr från en kund i Sydkorea där större delen avser ytskyddsprodukten Prebona DuraClean. Kunden är ett ledande sydkoreanskt företag inom sitt område specialiserad på trävaruprodukter mot färgfackhandeln och byggvaruhandeln såsom golv, dörrar, modulhus samt kök.
Företaget är sedan tidigare kund till Prebona men kommer nu att marknadsföra Prebona DuraClean mot färgfackhandeln och byggvaruhandeln i Sydkorea mot både slutkonsumenter och entreprenörer inom byggbranschen. Prebona DuraClean skyddar olika ytor inklusive trä, trall, marksten, tak och betongytor och gör ytorna starkare, smutsavvisande och självrengörande.
Lanseringen görs under Prebonas varumärke i kombination med kundens varumärke. Denna co-branding bedömer vi som mycket positiv då kunden är ett stort och välkänt bolag inom träindustrin i Sydkorea. Samtidigt kräver ett sådant upplägg betydligt mindre marknadsföringsbidrag från Prebona.
– Jag är verkligen nöjd över att vi nu lanserar Prebona DuraClean i Sydkorea tillsammans med en kompetent återförsäljare, säger Christian Östberg, vd i Prebona.