Saropack satsar på framtiden med ny strategi

Saropacks huvudkontor i Rorschach vid Bodensjön. Foto: Saropack)

Saropack har förnyat sitt varumärke och samtidigt stärkt sin värdekedja genom att integrera Zeisberger Södra Folier i sin verksamhet. Företaget har under flera år satsat på hållbarhet och har genom sina SaroGreen-strategier samt ISCC PLUS-certifiering etablerat och säkrat spårbarhet i globala leveranskedjor.

Med förvärvet av Zeisberger Södra Folier i Asperg, nära Stuttgart, under 2023 och den fullständiga operativa integrationen den 1 januari 2025 kan Saropack nu erbjuda hela värdekedjan från folietillverkning till maskinapplikation under ett och samma tak. Båda företagen har en tydlig hållbarhetsstrategi som genom sammanslagningen kan vidareutvecklas och förstärkas. Denna utvidgade kompetens och den alltmer internationella inriktningen har lagt grunden för den nya varumärkesprofilen och kommunikationsstrategin.

Nytt varumärkesuttryck speglar framtidssatsning

Det nya varumärkesuttrycket, med sloganen "Future-packed solutions", tillsammans med en moderniserad webbplats, förmedlar företagets vision för framtiden. Med en uppdaterad design, intuitiv navigering och ett tydligt fokus på hållbarhet speglas Saropacks långsiktiga mål.

Saropack verkar på marknader i Tyskland, Schweiz, Österrike och Benelux-länderna. Företaget har sitt huvudkontor

Källa: Saropack