Atlas Copco lanserar ny logotyp och visuell identitet

Atlas Copco Group lanserade häromdagen en ny identitet, inklusive en ny logo, en ny visuell identitet och ett nytt budskap: Teknologier som formar framtiden.

Det blå och vita nuvarande Atlas Copco-varumärket kommer att fortsätta användas på produkter och tjänster, på samma sätt som andra varumärken i gruppen använder sina respektive logotyper. Idag finns det i koncernens omkring 50 varumärken, såsom Edwards, Isra, Leybold, LEWA and Chicago Pneumatic, som alla har sina egna identiteter och unika värdeerbjudande.

– Vi har många starka varumärken som alla bidrar till vår gemensamma framgång, och decentralisering är fortsatt en viktig del av vår strategi, säger Mats Rahmström, VD och koncernchef för Atlas Copco Group, och tillägger:

– Framöver kommer det nya varumärket för Atlas Copco Group att fungera som ett paraply för samtliga varumärken inom koncernen, inklusive Atlas Copco. Det möjliggör för alla våra varumärken att behålla sin individualitet, samtidigt som vi visar på styrkan i att vara en del av något större.”

Atlas Copcos nya budskap “Teknologier som formar framtiden,” ska beskriva företagets bidrag till samhället i stort.