Använd griffeltavlor i marknadsföringssyfte

Ett fantastiskt verktyg för marknadsföring, det är griffeltavlor. En griffeltavla kan på ett bra och unikt sätt fånga uppmärksamheten hos potentiella kunder eller besökare. Griffeltavlor passar bland annat bra för butiker, för restauranger, för företag ute på event och till mycket mer.

Om du har en butik, så är det inte fel att använda en griffeltavla eller flera för att skapa lockande skyltar utanför din affär. Du kan visa speciella erbjudanden, dagliga kampanjer eller göra kreativa illustrationer för att locka kunder. Har du en restaurang eller ett café så passar dessa bra som menytavlor. Du kan då presentera menyobjekt eller dagens specialrätter på ett snyggt och engagerande sätt.

Flera sätt att använda griffeltavla på

En griffeltavla passar även bra för företag som åker ut på event eller mässor. Både före och under. Du kan marknadsföra kommande evenemang eller specialerbjudanden. Du kan inkludera datum, tid och andra relevanta detaljer för att locka folk att delta. Sedan under eventet kan de användas för att ge användbara tips, instruktioner eller information om dina produkter eller tjänster. Detta kan skapa ett mervärde för dina kunder och stärka varumärkeskännedomen.

Griffeltavlor går även att ha som en slags interaktivt marknadsföring, det genom att låta dina kunder delta genom att rita, lämna kommentarer eller svara på frågor. Du kan också se till att dela bilder av din griffeltavla på sociala medieplattformar som Instagram eller Facebook.

Satsa på griffeltavlor för din verksamhet

Du kan också använda griffeltavlan för att skapa kreativa kampanjer eller erbjudanden så väl som att anpassa den med din varumärkesidentitet genom att använda färger, typsnitt och designelement som speglar ditt företags image och ton. Du kan helt enkelt använda den på en mängd olika sätt. Är du ute efter en bra och prisvärd griffeltavla, eller flera, då ska du kolla in det utbud som finns att hitta hos Skiltex. De har även andra bra skyltar med mera.